svar på tal

Lina
Hej! Jag ser att du går på Grans Naturbruksskola. Kan du inte berätta lite om vad man får göra på skolan? Jag funderar på att börja där till hösten men jag är inte säker. Beror ju lite på vad man får göra, det här med vars man ska bo och sånt.. vore väldigt tacksam om du berättade lite! :) Bra blogg du har, förresten :)

Svar:¨
Hejsan Lina. Jadu, vad får man göra på Grans! hmm, man får som göra mycket, första året får man göra allt typ som grans har att erbjuda, tex vara i stallet med hästarna, rida, borsta osv. Sen så får man vara i smådjurshuset och pysla om dom där. ja, sen har vi ju en ladugård med lösgående kor, får och grisar. Och där inne kan man få mjölka, skrapa, kolla då korna får sina kalvar och typ, rutiner. Asså det man får göra där. Sen kan man välja hund också. Men det får man inte pröva på. Då handlar det bara om hund. Men det tror jag du förstår. Sen så kan man välja NV, om man ska bli typ veterinär eller nå sånt. Sen finns det zoohandel också. Och så finns det fordons. Och första året får man också köra traktor :) Grymt roligt.
Och om du tänker bo här så finns det ju rum. Jag bor inte här. Men mina klasskompisar gör de. Och det är grymt fina rum. Det finns enkelrum ( då bor du själv) Sen finns det dubbelrum ( bor två) Men om du väljer dubbelrum så bor du med en kompis som du känner typ. Eller hur man ska förklara det. :)
Men jag tycker du ska välja att gå här. Jag tycker det är en grymt bra skola. Alla blir typ vänner här, och lärarna är underbara.
Och jag kan ju berätta att polisen tränar sina hundar här. Och vi brukar få gå och kolla på dom :) Då dom söker knark och sånt :) Det är grymt roligt :) Jag älskar grans :)
Men jag hoppas du fick svar på din fråga :)
Tack så mycker med att du tycker bloggen är bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0